Blåkors «jeg ser»

En viktig kampanje for et viktig budskap

Oppdrag: Rådgivning, event og foto

JEG SER er et prosjekt utviklet av Blå Kors Norge, inspirert av «Næstehjelperne» i Danmark. Prosjektet har bestått av en serie kampanjer rettet mot ulike målgrupper gjennom 2014 og 2015, samt stands og enkeltaktiviteter for å skape oppmerksomhet om jegser.no, en veileder for deg som er bekymret for et barn.

Det er lett å tenke at barnet ville vært fanget opp av andre dersom det var grunn til bekymring. Det er ofte ikke tilfelle. Det er bedre at flere gjør noe for et barn, enn at ingen gjør noe.

Studier har vist at barn som vokser opp med mye konflikter i hjemmet, men som har en annen nær voksen relasjon utenfor hjemmet, har langt færre symptomer på psykiske vansker, enn de barna som opplevde mye konflikter og som ikke hadde noen annen voksen person de kunne snakke med (Jenkins og Smith, 1990).

Stuedal kommunikasjon bisto med strategisk rådgivning, organisering av lanserings-event på Egertorget i Oslo og har leverte samtlige illustrasjonsfoto, i tillegg til fotografering under stand på Øya-festivalen.

Samarbeidspartnere på prosjektet var Solgård Design, Image Communication og Conventor.

Se mer om prosjektet og last ned veilederen her: www.jegser.no

© COPYRIGHT: STUEDAL KOMMUNIKASJON, All rights reserved | Stuedal Kommunikasjon, Lausgardsvegen 28, 2860 Hov | TEL 907 67 902 | EPOST mail@stuedal.no | PERSONVERNERKLÆRING
error: Content is protected !!